2012. április 4., szerda

Csendes békesség

..amire most vágyok. 

Az elmúlt hetekre nem ez volt a jellemző - sem a családi életemben, sem a körülöttem lévő világban. 
Pedig nagyon fontos állomáshoz érkeztünk ismét!


Szombaton volt szerencsénk férjemmel együtt egy rendhagyó és nagyon elgondolkodtató keresztútjáráson részt venni. Sok kérdést feltehet magának az, aki valóban átadja magát egy órácskára és átéli a történteket!

Aki egy kicsit is kinyitja a szívét, a lelkét ilyenkor, az megpróbálja megtalálni a választ arra, hogy mit üzen neki Simon, aki levette Jézus válláról a keresztet egy időre?
Mit üzen Mária? Az édesanya, aki végignézi fia haláltusáját?

Mit üzen Veronika? Aki kendőjét nyújtva próbálja egy pillanatra enyhíteni a szenvedést?
Mit üzen Pilátus? Aki bár tudja, hogy Jézus ártatlan, beállva a sorba, engedve a nyomásnak hozza meg döntését egy másik ember életéről?

Rengeteg kérdés, rengeteg párhuzam a saját életutunkkal összehasonlítva. Melyik vagyok Én? Melyik élethelyzetben vagyok/voltam/lehetnék Veronika-Mária-Pilátus? Előveszem a "kendőm", amikor mást szenvedni látok? Ítélkezem mások felett Pilátusként, csak azért, mert ezt üzeni a tömeg, mert mindenki más azt csinálja? Kiállok a gyermekem, a családom tagjai mellett Máriaként-a gondoskodó édesanyaként, amikor bajba kerülnek? Lehetek-e Simon, aki leveszem legalább egy időre vki válláról a terheit? Törekszem-e a jóságra, az engedelmességre egyáltalán?

Meg kell találnunk a választ. 
És ehhez csendre, időre van szükség. 
És ebből van a legkevesebb.

Ma este ősbemutatóra megyünk a veszprémi Bazilikába: Kollár Kálmán Veszprémi Passiójának bemutatójára. Előadja a Veszprémi Liszt Ferenc Kórustársaság. Ma este lesz lehetőségem az imára, a bűnbánatra, a gondolkodásra.

A héten minden nap dolgozok, pénteken egész nap. Nem fogok tudni elmenni egyetlen misére sem. Ilyen még nem volt. Én szerveztem rosszul? Nincs véletlenül semmi sem. 
Ez is próbatétel lesz: hogyan tudom beosztani azt a kis időt, ami alatt takarítanom, sütnöm-főznöm kellene? Hogyan és mikor fogok tudni időt szakítani a családra? Hogyan és mikor fogok tudni lelkileg felkészülni a húsvétra?

Mostanában kevesebb bejegyzés született és ez a héten még ritkulni fog. Nem lesz időm-innen is le kell csippenteni az időből, hogy több jusson az imára, a gondolkodásra.

Kívánom Nektek is, hogy a húsvét misztériumát átélve le tudjatok csendesedni és legalább pár kérdésetekre megtaláljátok a választ! Kívánom, hogy Húsvétkor átélhessétek a Feltámadás Örömét!


Szép napot és jó készülődést kívánok sok szeretettel!


Drága Jézusom, köszönöm, hogy meghaltál értem a kereszten!
Befogadlak, mint Uramat, Megváltómat.
Kinyitom előtted életem kapuját, és kérlek, irányítsd úgy az életem,
Ahogyan azt Te szeretnéd!  
 Ámen.

10 megjegyzés:

Rusticandi írta...

Fróni! Gyönyörű és igaz minden szavad! Valóban nehéz ebben az őrülten és értelmetlenül száguldó világban megállni és igazi békességet és CSENDET találni! Úszunk az árral és észre sem vesszük... Köszönöm, hogy elgondolkodtattál megint ezen!!!
Áldott ünnepet kívánok! Andi

Monika írta...

Mégha dolgoznod is kell, ami igazán nem segít az elcsendesedésben,úgy látom,hogy mégis olyan szépen megtaláljátok az alkalmakat,hogy Húsvétra készüljetek lelkileg.Mi is valahogy így vagyunk,bár én nagyon remélem,hogy Nagypénteken szabin lehetek.Még nem engedélyezték,de remélem!

Zsuzsa írta...

Én is köszönöm az elgondolkodtató kérdéseket! Egész héten és nagypénteken is full-time-ban dolgozom, évek óta nem volt ilyen...hála az Úrnak, nálunk van este 7kor úrvacsorás istentisztelet...Idén el kell engedjem a bennem lévő Mártát...Áldott Húsvéti Ünnepet kívánok Neked és szeretteidnek!

Rita írta...

Ámen!

Horváth Emerencia írta...

Köszönöm a szép szavakat!Áldott Húsvéti Ünnepet kívánok Neked és szeretteidnek!

MrsYarnart írta...

fordítsa feléd orcáját az Úr, és adjon neked békességet! legyen áldott, szép ünnepetek!

Marietta írta...

Áldott Húsvéti ünnepeket!

Húsvéti hangok


Hogy zúgnak szerteszét a nagy harangok!
Bongásuk mély titokkal van tele.
Mily gyorsan szállnak szél szárnyán a hangok.
Megtelik velük a lég tengere.


Hangjuk belekiált az éjszakába.
Minden harang, mint egy-egy érctorok!
Bong, egyre bong bele a nagy homályba:ű
Hát halljátok, hogy mit kiáltozok?


Feltámadott! - Ezt bongom, egyre, folyton,
Hadd szálljon a világba szét,
Halljátok meg városban, hegyen s ormon
Húsvétnak boldog üdvüzenetét!


Szeretnék én is ilyen harang lenni.
Hangomat vinné száguldva a szél.
Szeretném én is harangozni messzi
Húsvét üzenetét: hogy Jézus él.

Györgyi írta...

Idővel megszületik bennünk és körülöttünk a béke. Csak addigra nem vesszük észre. Benned meg van az a képesség, hogy nyitott legyél rá.
Áldott Ünnepet Kívánok!

Monika írta...

Itthon lehettem ma és ez csodás volt!Másképpen alakult,ahogyan terveztem,de így volt a jó.....

éva írta...

Kellemes ünnepeket kívánok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...