2012. március 26., hétfő

Natúr tojásfestés

Nyakunkon a tojásfestés! 

Magyarországon óriási hagyománya van, amire Én nem fogok most kitérni, mert akkora mennyiségű munka lenne az ország különböző területeiről összeszedni a mintákat, formákat, színeket, hogy ezt inkább meghagyom a néprajzkutatóknak. Azt hiszem egy bejegyzésben amúgy sem férne el... :)

Viszont hoztam pár ötletet a természetes anyagokkal festők híveinek. Bevallom őszintén, hogy gyári festéket is fogok használni, mert piros tojás nélkül nálunk nincs húsvét! És az olyan nagyon piros piros tojásra gondoltam!

De azért ezeket is szeretném kipróbálni...már csak azért is, mert hamarosan mutatok egy fajta tojásdíszítést, ami nagyon megtetszett...és ahhoz passzolnak ezek a természetesebb színek. Nem olyan harsányak, kicsit foltosak, de mégis szépek...sajnos a fotós nem készített róluk csoportképet...viszont elég vizuális típus vagyok: sztem csodásan mutathatnak egy tálban vagy kosárban együtt!

Ti mivel festitek a tojásokat?










5 megjegyzés:

Monika írta...

Mindig elámulok,hogy milyen szépségeket hozol ide nekünk!!!!!Köszönöm!!!!
Én vöröshagymahéjjal festek, de látva a képeidet,ki fogok próbálni mást is.:)
Éééés: mézeskalácstojásokat is szoktam sütni,ha van rá időm.Majd nálam mutatom....:)

Zsuzsa írta...

Én is vöröshagyma héjával festek, ha festek. Én inkább (linzer) nyuszikákat szoktam sütni :-) Mit gondoltok, a céklalével festett piros lesz?

Fróni írta...

Mammka: köszi! aranyos vagy! Kíváncsivá tettél a mézeskalács tojásokkal!!!

Zsuzsa: sztem igen. Itt is ezzel is festették őket: http://www.rtroncampus.com/2012/03/06/all-natural-easter-egg-dye/
Nézz be! Sztem megtalálod a választ! :)

erdoseva55 írta...

Én lila hagyma héjával festek és gyönyörű sötétbarna lesz a színe! Mindig berzselünk tojást is, már az oviban a gyerekeimmel is megtanítottam! Nagyon élvezik!:)

MrsYarnart írta...

nagyon tetszenek, micsoda finom színek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...