2011. augusztus 17., szerda

Majd Kirstie megmutatja! ...avagy lakberendezés angol módra...

Biztos vagyok benne, hogy azok akik a blogomat olvassák hasonló ízléssel rendelkeznek, mint Én...legalábbis lakberendezés terén. És talán sokan láttátok a Deko TV-n Kirstie Allsopp-val a Majd Kirstie megmutatja (Kirstie's Homemade Home) című sorozatot.


Bevallom Nekem óriási inspiráció volt.
Nem csak a lakberendezés miatt, hanem mert ráébresztett arra, hogy igenis értékes minden amit a saját kezünkkel alkotunk-még akkor is ha nem éppen tökéletesre sikerül. És ami másnak szemét, az lehet, hogy Nekem kincs. Hogy meg kell becsülni a régi értékeket, azokat az embereket akik a saját kezükkel - szívükkel készítenek használati tárgyakat. 
A műsor röviden annyi (annak aki nem látta), hogy Kirstie vett egy lepukkant házat a tengerparton Devonban és felújíttatta. Na persze nem csak szimplán új festés és parkettázás: amit csak lehetett használt holmik felhasználásával és/vagy helyi kézműves által készített dolgokkal rendezett be. 
A műsorban végigkövethetjük a felújítás folyamatát lépésről-lépésre, szobáról-szobára.


Számtalan kézműves technika került bemutatásra kezdve a kötés, horgolás, varrás, fonás, foltvarrás, üvegfújás, kovácsolás, kosárfonás, gyertyaöntés, kerámia készítésen át a mozaik készítésig. És még egyáltalán nem teljes a sor! Még lámpaernyőt is készítettek. A házban tehát szinte minden Kirstie vagy egy ügyes kezű kézműves alkotta használati tárgy vagy dísz.
Számomra izgalmas volt és nagyon sok ötletet merítettem belőle. Áronkám ágytakaróját is az ebben a műsorban látott ötletek alapján készítettem el (ahogy meggyógyul a fényképezőm lekapom és megmutatom Nektek!).

Szóval gyertek Velem és nézzetek körbe Kirstie nyaralójában....



Az udvar dísze egy lyukas csónak....végül is a tengerparton vagyunk, vagy mi.....



A kedvenc helyem a házban a konyha. Olyan igazi kényelmes, nagy konyha ahol még futkározhatnak is körülöttünk, akkor is meg tudunk főzni! És a tálas szekrény az valami csoda...Az egész színes, vidám, világos, hívogatóan meleg a legtöbbször azért esős, borongós Angliában.


A székek és a pad ócskásnál vásárolva, az asztal egy kidobott gyalupad, aminek egy ügyes kezű asztalos adott új lábakat. Lecsiszolta, egy kis lenolaj és kész a szupertartós, masszív étkező asztal! A kerámiákat mind bolhapiacokon vásárolták. Az asztalon található kék színű üvegpoharakat egy helyi üvegfúvó mester készítette (az egyiket Kirstie).
Azért van egy kakukktojás: a hatalmas kék hűtőszekrény Olaszországból származik! :)
Csodaszép kerámiák igaz? Én ezek a szerelmesei (is) vagyok! Ennek a szekrénynek a mintájára készült az Én tálas polcom.


A nappali a kézzel varrt függönnyel, a maradékokból varrt párnákkal, az ócskásnál vett kandallóval, egy aukción vásárolt, majd felújított asztallal.


Ez a gyerekszoba. Itt játszhatnak, ugrálhatnak, kiszórhatják az apróságokat a szőnyegre. Sajnos nem találtam nagyobb fotót az ablakban található kötött holmikról. Ezek kézzel kötött és homokkal megtöltött ún. szélfogók. Ezekkel is lehet játszani, mert teljesen szétszedhetők. Nagyon jópofák!

Családi játékszoba felnőtt gyermekek részére! :)

A földszinti WC kézzel nyomott tapétával. Azt hiszem ez igazán egyedire sikerült!

Felértünk az emeltre: hálószobák jönnek. Ez az egyik vendégszoba. Csak fehér, szürke és homok színt használt Kirstie. Egy amolyan hűvös szoba a nyári melegben. Nyugodt, higgadt menedék a zajos tengerpart után.

Az ún. Master Bedroom, vagyis a fő hálószoba. Ennek az érdekessége, hogy egybe van építve a fürdővel. Itt Vanessa Arbuthnotthoz hasonlóan sok mintát, de csak három színt használt fel Kirstie. Szerintem nagyon ízléses és pihentető hely.


Egy nagyon régi szék, ami újra lett kárpitozva. Természetesen a kárpitozást is végignézhettük lépésről-lépésre. A széket 20 fontért vette és 100 fontot fizetett a kárpitozásért - ez egy nagyon-nagyon öreg szék gyönyörűen felújítva.

Na itt látszik a kád a hálóban. Egy egyszerű zöld paravánnal el lehet takarni.

Egy lányos háló csupa rózsaszínben régi-régi ágytakarókkal és saját kezűleg varrt párnákkal.


Fiú háló. Az ablakon lévő római rolós függönyhöz az anyagot egy "turkiban" vette Kirstie potom áron. A szőnyeget egy férfi kidobta lomtalanításkor, Kirstie pedig szépen begyűjtötte.


Ennek az ágytakarónak a mintájára készült a kisfiam ágytakarója.

A fő fürdőszoba...amolyan igazi csajos fürdő. Hatalmas, Art deco stílusú sárga káddal. Ismét egy merész húzás a mai világban, ahol annyira menő a minimalizmus.
Puha szőnyeg, kézzel varrt romai roló egy régi kézzel hímzett asztalterítőből. Fotel a fürdőben? :) Miért ne?!

És egy réz virágtartó pipere polcnak. Tele régi üvegekkel, amik olcsó színes fürdőhabbal vannak töltve. Aztán vannak még itt kézzel öntött gyertyák és egy kagyló tükör is.




Ezt a kis asztalt is Kirstie készítette...a lényeg az egyediség! Kint van a hátsó teraszon a kinti zuhanyzó mellett. A közepén egy Made in England felirattal, jelképezve a küldetést...



Ennek a párnának a mintájára készítettünk egy hasonlót, tönkölypelyvával töltve Áronkám egyik osztálytársának ajándékba.


Remélem Nektek is tetszett ez az igazán családias, meleg hangulatú ház.

Azt gondolom Magyarországon is elkelne egy "Kirstie", aki népszerüsítené a magyar kézműveseket. Tudom-tudom: pénz-pénz-pénz. Sokba kerülnek a kézműves termékek és az embereknek nincs pénzük...de legalább megpróbálhatnánk, nem? Olyan jó lenne büszkén mondani, ha ellátogatna Hozzám Kirstie, hogy Nálam szinte minden magyar kézművesek által vagy saját kezűleg készített holmik.
Én mindenesetre igyekszem...
:)

forrás: www.classic.co.uk és www.google.com



7 megjegyzés:

Emma írta...

Én is néztem amikor a Deko TV-n ment, nagyon szerettem! Tényleg jó lenne egy magyar Kristie!:D Meg jó lenne, ha többeknek lehetőségük nyílna kipróbálni, megismerni az egyes kézműves foglalkozásokat. Nekem lenne hozzá kedvem az biztos! :D

lillacska írta...

szia Fróni!
kérni szeretnék:)

volna rá mód, hogy a felvett sorozatot valahogy lemásolhassam? én csak 2 részt láttam, a többiről lemaradtam, de hozzád hasonlóan rajongtam érte!

boldoggá tennél, ha segítenél:)

Fróni írta...

Lillácska drága, dobj egy emilt és megbeszéljük!
:)

Körtvélyessy Andrea írta...

Szia Fróni.Tiszta szerelmese vagyok a műsorainak.Most több új is volt.Nekem lemásolnád azokat amelyek neked megvannak?Ha igen írd meg,hogy mennyi CD kell hozzá és mennyibe kerül.Küldöm a CD-ket is meg a pénzt is.
Martha Stewart műsorai nincsenek?Köszi Andi.Bocs,hogy így ismeretlenül írtam.
E-mail címem: morzsaiq1@freemail.hu
Én pécsi vagyok,nem tudom te hol élsz,de hát van posta.

Katalin írta...

óh azok a kavicsok az első képen, és az a napfényes ablak, és az ágyak, és a........minden meseszép.
jaj de jól esett nézelődni:))köci

thosit írta...

navigate to this websitereview HomepageFull Article imp sourceread what he said

Névtelen írta...

air jordan
off white
fear of god
yeezy
off white
kd 15
giannis antetokounmpo shoes
hermes
kd shoes
curry shoes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...