2011. október 20., csütörtök

Varrjunk ádventi kalendáriumot!

Az adventi naptár használatának népszokása 1900 körül kezdődött, kialakulása egy német édesanyához kötődik, akinek kisfia, Gerhard, már hetekkel az ünnep előtt türelmetlenkedett a várva-várt és megszokott karácsonyi ajándékok miatt. Az édesanya ezért érdekes és meglepő játékot talált ki gyermeke számára: egy kemény papírlapot huszonnégy részre osztott, mindegyik részre rátűzött egy-egy darab csokoládét, majd megengedte, hogy a gyermek minden este megegyen egyet-egyet közülük. 

...hát valahogy így kezdődött az ádventi naptár sikertörténete. Kis dolgokból születnek a nagyok tudjuk. :) 
A neten ezer és egy féle adventi naptár található-egyik szebb, mint a másik. Van ötletesebb és vidámabb, van egyszerű, szinte puritán és van hivalkodó, már-már giccsbe hajló. Azt hiszem, mivel főleg gyerekek örömére készítjük őket, nagyon fontos, hogy vidám legyen - hiszen örömünnepet várunk általa.
Ma igazán igényesen elkészített, szépséges ádventi kalendáriumokat szeretnék bemutatni Nektek. Varrni tudó anyukáknak itt az újabb lehetőség, az újabb kihívás! Az Én kisfiam biztosan elájulna egy ilyen hóembertől örömében...össze kell szednem magam és az idén újítani valamit! :)




És egy ráadás..Én varrnék rá dátumot is (és persze Nálam a szívecske 24-ére kerülne).



Áronkámnak az iskolában tavaly a folyosón, a falon volt az ádventi kalendárium. Minden napra egy kis fogadalom egy helyes kis képpel. Egy ígéret, hogy  pl. ma Én viszem le a szemetet, ma nem nézek TV-t és hasonlók. Nagyon aranyosak voltak, ahogy reggel együtt meggyújtották a gyertyát, felolvasták az aznapi fogadalmat és együtt imádkoztak az alsó tagozatosok a folyosón.

Arra gondoltam, hogy az idén a kis csoki mellé minden napra teszek be egy kis verset, mesét, karácsonyi témájú kifestőt. Jópofákat, vicceseket gondoltam. A végén pedig összefűzzük egy igazi kalendáriummá, amit év közben vagy évek múlva, felnőttként is elővehet és olvasgathat. Most már csak az a kérdés, hogy mindezt milyen adventi kalendáriumba teszem? Varrjak? Hímezzek? Horgoljak? Ragasszak? Ezek a képek is inspirálnak engem, hogy ezek alapján valami egyedit alkossak az Én drága kisfiamnak.

Ti szoktatok ádventi kalendáriumot készíteni a gyerekeknek? Nálunk eddig csak a csokis verzió volt, ezért gondoltam, hogy most már vmi komolyabb kellene...

Van ötletetek, vagy szokásotok, hogy mit rejtetek el a kis zsebekben? Kérlek osszátok meg Velem/Velünk!

8 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

A keresztlányom 10 éves, már 9 adventi kalendáriumot varrtam neki...Nekem a legjobban az tetszett, amikor a hobbi boltban vettem koszorú alapot, kis zsákokat varrtam rá, és a zsákocskákba minden napra tettem egy Bibliai igét, amit meg kellett tanulnia, és ha megtanulta megehette az édességet (hogy megízlelje a tanulás édességét :-)). tavaly előtt papír szivecséket készítettem Neki: http://zsuzsasagok.blogspot.com/2009/11/adventi-naptar.html Tavaly már csak 1 nagyobb zsákot varrtam és beletettem mindent (kép nincs :-( )
Barátoknak pedig Tildás tölcsért varrtam: http://zsuzsasagok.blogspot.com/2010/11/elsok.html

Zsuzsa írta...

A koszorút fel kellett kötni valahova (pl a csillár mellé) és belógatós dísz lett. Ez az párna nagyon tetszik, mert egyszerű...de még egy csizma-girlandon gondolkozom. Kíváncsi vagyok, hogy te milyet készítesz majd!

éva írta...

ez annyira jóóóó:) tetszik sok sok ötle:)

Zsófi írta...

Én eddig fenyőgirlandra varrtam piros és zöld zsákocskákat, rájuk írtam a számokat, természetesen, és fellógattam. Ilyet készítettem iskolai ádventi kalendáriumnak, és otthonra is.
Ezen kívül anyuéknak három éve készítek szintén fenyőgirlandra függeszthető mézeskalács sziveket, vagy más formákat, hol feliratozva, hol nélküle. Nagyon gusztusosak szoktak lenni. És meghitté teszik a karácsonyi sarkot.. Ott szokott lenni a fenyőfa, ahova ezt teszem.

A zsákokba általában csokit rakok, de tavaly az itthoniba még felajánlásokat is tettem... megfeleztük a párommal:) pl. kedvenc ebédedet főzöm holnap, vagy: fél órás hátmasszás, ilyesmik.:)
Picilány immár másfél éves, úgyhogy neki is érdemes már kedveskedni, a tavalyit még nem élvezte.

BoGyo írta...

Minden évben elhatározom, hogy készítek vmi aranyosat a nővérem gyerkőceinek, csak aztán rendre kifutok az időből:( A sok szép ötletet látva az elhatározás megint meg van:) Nagyon szépek!

Fróni írta...

Köszönöm lányok az észrevételeket és az ötleteket!!! Még van egy kis idő gondolkodni...de az idő rohan! :)

Pgabor69 írta...

Mi minden napra egy kis feladatot írtunk a csoki mellé. Ezt a leányzó borzasztóan élvezte. (Pl. megszámolni hány fotó van róla a lakásban; a suliban 3 felnőttnek németül kell köszönnie; 3szor körbefutni a házat; megtanulni egy mondatot visszafele... -) Persze már most törjük a fejünket, miket találjunk ki, de mostmár a Kisöcsi is ezt kéri... (nesze nekünk...) :-) Szerintem Áron élvezné!:-)

Fróni írta...

Köszi a tippet Viki! :)) Ezt tényleg élvezné az Áron! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...