2012. május 2., szerda

Fűszerezzünk!


Sokan panaszkodnak a nagy szárazság és meleg miatt, de azért van aki ezt nagyon élvezi: például az Én kis fűszereim egyszerűen burjánzanak a csodás melegben és napsütésben.
A zsálya, a tárkony máris szüretelhető!
A tavalyi képeken jól látszik, hogy június elején még fele ekkora sem volt a tárkony...az idén egyszerűen gyönyörű! Én még nyersen is nagyon szeretem : vajas kenyér, rá egy szelet paradicsom és megszórni friss tárkonnyal:Isteni! Próbáljátok ki!

A zsálya pedig nagyon finom és különleges sűrű palacsintatésztába mártva és megsütve bő olajban. Jó hideg tejfölbe mártogatva igazi különlegesség. Előételnek kiváló!

A mentából, citromfűből már készíthetjük a finom teákat, a rozmaringgal fűszerezhetjük a húsokat. Szépen nő a majoranna és az oregánó. A bazsalikomot is elvetettem, persze egyelőre cserepekbe.

Csodásan érzik magukat és ettől Én is jobban érzem magam!

:)

Szép napot!






5 megjegyzés:

Monika írta...

NAGYON szeretem a fűszernövényeket,nekem is vannak mindezek.:)
A tárkonyt át kellett ültetnem, de sikerült!!!!!!

Timi írta...

Milyen szuper a fűszer-kerted!!!
Csodás lehet, hogy csak kilépsz az ajtón és máris friss fűszert szedhetsz! Szerintem is élvezik a meleget ezek a növények!
De egy kis eső azért jól jönne....:o)

MrsYarnart írta...

nagyon szép! és milyen hasznos! egynyáriakat nem szoktál? majorannát, bazsalikomot, csombort meg ilyesmit?

Rusticandi írta...

Nagyon helyes a kis fűszerkerted a szép terméskövekkel, finom illatok lehetnek a közelében.
Nekem van egy rozmaringom, aki úgy döntött, hogy cserje akar lenni, nem filigrán fűszernövény! Hatalmas és most virágzik! Tudom, hogy a fás rész már nem jó, de egyelőre nincs szívem megcsonkítani... Puszi, Andi

Fróni írta...

Bizony nagyon kellemes és hasznos is,hogy a teraszajtó mellett vannak! Van oregánó, majoranna, zsálya, tárkony, fodormenta, citromfű, kakukkfű, rozmaring, koriander és majd lesz bazsalikom is. Csomborral próbálkoztam, de az vhogy eddig nem jött össze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...