2012. május 31., csütörtök

Illatos gyöngyvirágok


Megígértem, hogy hozok még keresztszemes mintákat...ma az egyik kedvenc virágom lesz a modell!

A gyöngyvirág.

A szeretet, a szerelem és a szűziesség szimbólumaként kapta a nevét a májusi gyöngyvirág (Convallaria majalis).

A gyöngyvirág árnyékos kertrészeken, üde, nyirkos talajokon érzi jól magát és szaporodik el. A természetben a tölgyesek aljnövénye, de voltaképpen nem nagyon igényes és alkalmazkodó évelő növény, amely rizómáival sűrűn behálózza a talaját. Virágai a tőkocsányán "fehér gyöngyök módjára sorakoznak" április végén-május elején, és igen kellemes illatúak. Érett bogyója élénkpiros színű és erősen mérgező. A kertben tartózkodó gyerekeket erre figyelmeztetni kell! Ritkán fordul elő a rózsaszínű (alig illatozó) változata.
Különösebb gondozást és növényvédelmet nem igényel. Hosszabb szárazság idején meghálálja a bő vízzel történő öntözést, a trágyázást és tél előtt a lombbal való betakarást. Ősszel lehet szaporítani a gyökeres növények kiemelésével és áttelepítésével.


A népi gyógyászatban régebben gutaütés és fejfájás ellen javallották, de ma is állítanak elő belőle szívgyengeség, epilepszia és érelmeszesedés elleni gyógyszerkészítményeket. Mi, a gyógyászathoz keveset értők egyszerűen tekintsük csak mérgezőnek! Levele nagyon hasonlít a medvehagyma levelére, de a két növény virága (április közepétől már virágzanak) eltérő.


Egyébként ITT rengeteg gyönyörű mintát tudtok letölteni...nem csak gyöngyvirágot!

Jó böködést és szép napot!

J

5 megjegyzés:

Mági írta...

Ez elképesztő, 5 perce raktároztam el a keresztszemes kézimunka dobozom...igaz vággyal teli, hogy milyen jó lenne varrni, de úgy sem "megy" mostanában...
Szép napot:)

Zsuzsa írta...

Nagyon szeretem a gyöngyvirágot, van is otthon nekünk a kertben!!

Agnes. írta...

Egyik kedvencem a gyongyvirag, es ezert voltam teljesen odaig, hogy vegre egy viragot-gyongyot adott az iden, annyi sikertelen probalkozas utan.Egyebkent is nagyon szeretem a feheret.
Amit most itt toled olvasva megtudtam, csak megerositett:)Koszonom!

erdoseva55 írta...

Nagyon kedvelem ezt a tavaszi virágot is :) Nálunk is van a kertben:)
Köszönöm a mintát, elraktároztam.

Timi írta...

Köszi a linket és az infót is :o)!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...