2012. január 12., csütörtök

Tényleg hideg?


Tényleg hideg szín a kék? Ezen gondolkodtam miközben ezeket a fotókat nézegettem. Lehet, hogy önmagában igen, de megfelelő színekkel és formákkal kombinálva egyáltalán nem kelt hideg érzetet. Sőt! Kifejezetten meleg, otthonos hatása lehet.
Ezt találtam róla a neten:
A kék az ég és a tenger színe. A kékről gyakran a biztonságra és a stabilitásra gondolunk. Ez a szín szimbolizálja a reményt, a hűséget, a bölcsességet, a bizalmat, az intelligenciát, a becsületet, az igazságot és a mennyet.

A kék hasznos figyelemfelkeltő az akarathoz és testhez. Ez a lassú emberi anyagcsere és nyugodt eredmény eljárásának színe. A kékről erősen asszociálunk a békességre és a nyugalomra. A címertanban, a kék használható az áhítat és a nyíltság szimbolizálására.

A világoskékről az életre, a gyógyításra, a békére, a megértésre és a puhaságra (lágyságra) asszociálunk.
A sötétkékkel ábrázolhatjuk a tudást, az erőt, a becsületességet és a komolyságot.
Nos, hogy kinek milyen jelentést hordoz, az biztosan függ az aktuális hangulattól is. Engem ma megnyugtatott, felüdített.
Inspirálódjatok az alábbi képekből, ahol a kék különböző árnyalataival és/vagy azok kombinációival csodaszép belső tereket hoztak létre.











6 megjegyzés:

Timi írta...

Én nagyon szeretem a kék színt!!!
Kockás formában is ...:o))) (fehér-kék, piros-kék, zöld-kék)

MrsYarnart írta...

gyönyörűek ezek a kékek. én is nagyon szeretem (barnával, fehérrel, zölddel különösen)

Csillagos írta...

Nekünk szürkéskék a nappalink, és egyáltalán nem hideg, sőt. Kedvenc filmjeimben vannak ilyen falak... Ráadásul csodálatosan mutatnak rajta az öreg festmények. Megmutatnám, de mindenünk olyan lehasznált (rusztikus?:)

Katalin írta...

ez az első kép csodás
a többieket nézve: ÉN SZERETEM A KÉK SZÍNT érzés tör elő:))
tényleg csodálatos főleg mosott barnával, fehérrel,
mesés

orsolya vanessza kiss írta...

Aranyos az a fű a fürdőben :)

Monika írta...

Én odavagyok a kék-fehérért!Nagyon szép képek,olyan jó volt nézelődni megint!!!!!!Köszi!♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...