2011. december 23., péntek

Egyszerű karácsony


Tegnap este feldíszítettük a karácsonyfát. Közösen, most már második éve. Az angyalkák ugyanis az öcsémékhez mentek, ahol tavaly kisbaba született. :)
Ahogy este ültem a kályha mellett arra gondoltam, hogy ha ötven-száz évvel ezelőtt születek akkor mivel díszítettem volna  a karácsonyfát? Hogyan ünnepeltünk volna?
Jó, jó...tudom. Most 2011 van.
Régen nem csináltak (tunk) ekkora felhajtást; legalábbis nem a külsőségekre nyomultak rá az emberek, hanem a lelküket készítették fel az ünnepre. Talán nem is akkora baj, ha meg van kötve a kezünk és a bukszánk, mert akkor egyszerűen muszáj önmérsékletet tartani. Hallottam a rádióban, hogy egy híres külföldi házaspár többmillió Ft-nyi összeget költött csak a karácsonyfára. Minek???

Annyi, de annyi szegény ember van! Nem kell értük Afrikába menni...nem lenne szebb az álmuk és a saját ünnepük, ha csak egy karácsonyfájuk van és a többi pénzt a szegényeknek adják? Tudom, hogy azzal az alapvető probléma nem oldódik meg, de az nem lenne elég ha legalább egyszer pár szerencsétlen arcára mosolyt csaltak volna???

Én sem tudok vagyonokat költeni dekorációra, de egy kicsit belegondoltam abba, hogy mit csinál az, aki semmit vagy csak pár száz Ft-ot tud ilyesmire költeni?

Nekik (is) próbáltam összeszedni pár ötletet. 
Nem hivalkodók, nem csillogók, a nemes egyszerűségük fogott meg. 
Szépek és egyszerűek...és ha csak ennyi jutott, de szeretettel teli szívvel ülnek le köré, akkor csodás karácsonyuk lesz!!!

Hozzávalók:
Némi kézügyesség, kreativitás és először is két jó láb kell...elmenni az erdőbe tobozt, terméseket, fűzfavesszőt és fenyőágat gyűjteni a koszorúkhoz.
A drága, vastag gyertya helyett jó a sima háztartási gyertya és a mécses is. 
Egy üres befőttesüveg, némi maradék szalag, vagy spárga.
A kiürült agyagcserépnek is juthat szerep.
Egy zacskó popcorn és cérna.
Liszt-só és víz a mécsestartónak, karácsonyfadísznek.
Sima fehér papír és olló, a legolcsóbb ragasztó a papírdíszhez.
Sütiformák, anyagdarabok és csipeszek.
Narancs és szegfűszeg (elkészítése lsd. itt)
Parafadugó, szemes kávé (tökéletes hozzá a legolcsóbb, legkeserűbb kávé is!)

És jöhet a fantázia....amink van azt kell használni, talán ezek többsége megvan azoknak is, akik tényleg nagyon szerényen élnek. 
Bízom benne, hogy tudtam nekik is ötleteket adni!!!

Holnap Szenteste! Csodás...végre.

























Egyébként szívből javaslom Nektek Levendulalány blogját, ahol rengeteg ötletet találtok újrahasznosításra!

Szép napot, kellemes órákat kívánok a készülődéshez!



4 megjegyzés:

Nagymamis írta...

Egyszerűek, de csodaszépek!

Zsuzsa írta...

Kedves Fróni, pont ma írtam meg az a Karácsonyi népszokások utolsó posztját, magam is megdöbbentem Mo-on csak az 1950-es években kezdett elterjedni a karácsonyfa és az ajándékozás még annál is később! Fura, hogy a fantáziánk kiegészíti a vágyainkat (nagy ajándékok, bőséges vacsora)! Ha addig nem találkoznánk a virtuális térben: Istentől gazdagon megáldott, örömmel és szeretettel teli Karácsonyt kívánok Neked és családodnak!

Judit Eszter írta...

Békés Karácsonyt kívánok Nektek és köszönjük a sok szép ötletet!

Monika írta...

Csodás összeállítást hoztál megint!!!!!Az egyszerűség híve vagyok....
Hála a Mindenhatónak, egy kolleganőm is segített,így egy elbocsátott kolleganőnknek sikerült megmenteni a Karácsonyát és a fűtését,kilakoltatását is.Istené a dicsőség!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...