2011. december 6., kedd

A fogadalmakról



Tegnap Lilinél olvastam szuper tippeket a karácsony előtti takarításról. Tökéletesen igaza van: szépen összeszedetten kell(ene) csinálni a dolgainkat. 
De! 
Sajnos mindig közbejönnek be nem tervezett és a szépen, összeszedetten megírt koreográfiába nem illő programok, vendégek, betegség, továbbképzés, túlóra...és még sorolhatnám. 
Lilénél kommenteltem is a problémám (remélem nem bántottam meg Vele!!!) és bevallom egész este gondolkodtam rajta, hogy vajon mit szúrok el Én minden évben? 
Az elmúlt években minden szilveszterkor fogadalmat teszek: na nem olyasmit, hogy akkor holnaptól kőkemény fogyókúra, vagy sportolni fogok, vagy betartom "Az amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra" totál igaz aranyelvet...neeeeeem. 

Megfogadom, hogy nem fogadok meg semmit!

Nem tervezek meg semmit, hanem hagyom, hogy a dolgok megtörténjenek velem. 
Úgyis a Jó Isten kezében vagyunk és ha fejtetőre állok, akkor sem lesz úgy, ahogy Én akarom (ezt a bölcsességet tapasztalati úton szedtem össze-elhihetitek Nekem!) :))
 Így nem lesz lelkifurdalás, nem lesz kapkodás, nem lesz pánik....viszont lesz kupi, rengeteg szennyes ruha, piszkos ablakok, és még nagyobb lelkifurdalás! :))


És amikor az ember lányának van egy férjecskéje, meg egy másik gyereke (jelen esetben szintén hímnemű), akkor bizony néminemű sorrendet mégiscsak össze kell rakni a buksiban, mert egyébként tényleg az őskáosz lesz a buli vége. 

Úgyhogy továbbra is lesem a tippeket, hogy vajon kedves anyafeleségdolgozónőtársaim hogyan bírkóznak meg az esztendő eme csodás utolsó hónapjának kihívásaival! :)

Várom a tippeket lányok!

7 megjegyzés:

erdoseva55 írta...

hasonló cipőben járok! Minden tornyosul, a munkahelyen sok a munka, sok az írásbeli feladat, elmegy az idő az összeállításával. Bábozni jártam próbálni a gyerekeknek Mikulásra, mert egy bábcsoport tagja is vagyok. hát mindig megfogadom, hogy nem veszek részt ennyi mindenben! Kis Bence keresztelőjére készültem most a férjem nyugdíjas búcsúztatójára sütők. S mivel vezető is vagyok a kollégák karácsonyi együtt létéhez is szükség van néhány ajándékra, mert mi magunk lepjük meg egymást saját készítésű ajándékkal!/ 31 db!/
hogy hol van mindezek mellett a család?
Holnaptól már csak az övék vagyok! Jönnek az unokák, adventi kávéra várom a lányaimat, stb.
hogy mikor takarítok? Attól tartok nem tudtam Neked segíteni!:)))))

Erika írta...

A probléma hasonló.
Kétgyerekes dolgozó családanyaként nálam sem mennek zökkenőmentesen az előkészületek.
Terv volt, most elmaradás van.
Attól még, hogy nem csillog maradéktalanul az ablak, ugyanolyon szép lesz az ünnep.
Persze, azért én is igyekszem, bő két hét még sokmindenre elég!!
Például írhatok új listát..:)

Zsuzsa írta...

Anyukámnak volt szokása az ünnepi kampánytakarítás. Tök mindegy volt, hogy pl november végén pucoltunk ablakot, karácsonyra is pucolni kellett (mert mit szólnak a szomszédok). Egyszer, amikor már tanítottam és a hittanosokkal Szenteste Betlehemeztünk, amikor hazamentem még ott tornyosult minden, és kb 23 órakor ájultan bontottuk a csomagokat. Akkor elhatároztam, hogy:
- mivel hetente 1 nagy takarítás és hétközben 1 kisebb takarítás van nálunk, az ünnepek előtti kampánytakarítást kihúzom a listáról (akinek nem tetszik az ablakunk, szívesen adok neki újságpapírt és ablkatisztítót:-P), sima mezei hétvégi nagytakarítás van
- a töltöttkáposzta melegítve a legjobb, 22-én meg lehet csinálni
- 23-án csak sütünk-főzünk (akkor is ha négergyerek esik az égből,szóval takarítani, mosni...tilos)
- 24-én délelőtt csak a húsleves fő, amit kell előre kipanírozunk, előkészítünk. Ebéd után (ami sokszor csak szendvics) valaki mosogat, valaki beállítja a fát.
- Mivel nálunk reformátusoknál 15-16 órakor kezdődik az istentisztelet, ezután fürdünk és elmegyünk a templomba.
- templom után fát díszítünk és vacsorázunk kb 18 órakor
Lehet hogy nincsen 6 fogásos ünnepi vacsora, "csak" húsleves, töltött káposzta és bejgli. Nem sütünk 8 féle aprósütit sem. Cserébe nincs idegbaj, nem kapunk ételmérgezést...

Zsuzsa írta...

A kérdésedre válaszolva :-) A folyamatos takarításban hiszek. Ami nem kis kihívás a munka és a háztartás mellett. Szerintem nem listát kell írnod, hanem kevésbé légy önmagaddal szigorú :-) Különben meg évek múlva nem arra fogtok emlékezni, milyen szépen csillogott az ablaküveg, a padló vagy a kád esetleg arra, hogy az ünnepi vacsora után nem maradt mosatlan tányér a mosogatóban. Sőt arra sem, hogy volt-e valami cifra nevű kimondhatatlan étel az asztalon...hanem a meghitt hangulatra, a közös beszélgetésekre, játékra, találkozásra a családdal...

otthonzalában írta...

Kedves Fróni! Dehogy bántottál meg! :) Én egy listát írtam, amit most próbálok betartani, de nem állítom, hogy megy. Mert a szekrényekben valahogy újra rendetlenség van, pedig múlt héten rend volt! :D Csak hát közben rohanva kirángattam néhány felsőt, pont a legalsó sorból.... :) És a játékok, a fehérneműk folyamatosan a földön vannak, mert van egy lassan két évesünk, akinek ez a legviccesebb játéka. Ja, és az is, hogy a magazinokat szétdobálja. Mivel ebből van bőven nálunk, néha úgy néz ki a házunk, mintha papírgyűjtésre épp a színes újságokat mérlegelném. Tehát nehogy parázz (szép magyar szó?) ezen! Mert ez egy lehetőség, de ha nem megy,akkor sincs semmi!!! Amúgy a munka- család- háztartás dilemma szerintem folyamatos és véget nem érő kérdés. Szép napot! Puszi: Lili

Monika írta...

Én néhány éve csinálom azt,illetve megkérem a férfitagokat,hogy 23-án állítsák be a fát és akkor nyugodtan lehet díszíteni másnap.
Süti minimális, örülök,ha egy desszertre futja.A vacsora olyan,amit nem frissen kell készíteni.Mindig igyekszem időben elkészülni, de ez sosem sikerült még eddig..)
Talán most,hogy betegszabin vagyok még egy kicsit.Bár a napok rohannak....

Fróni írta...

Kedves lányokasszonyoknőtársak! :) Köszönöm a kedves szavakat, a bíztatást és persze a tippeket. Igazán hasznos volt feldobni a témát! Egyrészt kiderült (amit persze sejtettem), hogy nem vagyok egyedül a föld nevű bolygón a problémámmal. Másrészt tényleg kaptam teljesen jó és használható ötleteket. És köszönöm, hogy ismét gondolkodásra ösztönöztetek. Át kell értékelnem bizonyos dolgok jelentőségét, ezt most már tisztán látom. Amennyiben felvetődik újabb problémám, újabb bejegyzést fogok indukálni, mert úgy látom, hogy tényleg hasznos és építő jellegű volt minden kommentetek, amit nagyon köszönök!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...