2011. december 8., csütörtök

Finomságok ajándékba


Már több bejegyzésben is írtam tippeket olyan kézzel készített ajándékokra, melyek nem csak szemet gyönyörködtetőek, hanem "komoly" gasztronómia élményeket is magukban rejtenek - vagyis ehetők és fincsik is egyben!

Ilyen volt pl. a sült alma fűszerkeverék kis üvegbe zárva, a fahéjas cukor a kávéhoz, a vaníliás cukor ill. a vanília esszencia házi változata, amelyek biztos vagyok benne, tuti sikert aratnak!

Most olyan tippeket hoztam, amelyek szintén nem követelnek meg sem a készítőtől, sem az ajándékozottól komoly szakács vagy cukrász előképzettséget. Inkább egy kis kreativitás és bátorság javasolt!

Indítsátok be a fantáziátok, inspirálódjatok és alkossatok karácsonyi ajándékot, olló és cérna helyett, ma a konyhában fakanállal!


A legelső képen egy süti "száraz" alkotórészeit csomagolták be. Tulajdonképpen a sima kevert tészták többsége teljesen alkalmas rá, hogy így ajándékozzuk.
A csomagolásra persze írjuk rá a pontos használati utasítást, a receptet: vagyis, hogy milyen egyéb alkotórészek hiányoznak, amelyeket bizony csak frissen, a hűtőből tud a kedves ajándékozott hozzátenni. 

A második képen mézbe eltett magvakat - diót, mandulát, mogyorót láthattok.
A világ legegyszerűbb ajándéka: végy egy marék magot, tedd egy csini üvegbe, öntsd jól nyakon mézzel és fertig!


Forró csoki készítéshez ajánlom a képen látható cukros kakaó és csokireszelék keveréket.
Egy jóképű bögre, egy kis celofán és kész is. Ha vki szereti (Én nem), adhat mellé pillecukrot is.


Marinált sajt és olívabogyó rejtőzik a kis üvegben.  Hasonló sajtos finomságot  készítettem a kedves tanító néniknek nyár elején...sajt, fokhagyma,fűszerek, olaj és szép üveg. Ennyi.


Csokiöntet házilag. Mmmmm..ez sem rossz; főleg ha vendégségbe megyünk és visszük magunkkal egy doboz fagyival együtt. Azonnal a társaság kedvencei leszünk! :)


A jó öreg vanília esszencia. Végy egy kis üveg vodkát, tegyél bele egy félbevágott vaníliarudat és tedd be a spájzba. Ha lehet azért naponta vesd rá a tekinteted és jól rázogasd meg az üveget. 2-3 hét és kész is. Ha mostanában nekiugrasz, akkor még karácsonyig simán beérik!


És utoljára hagytam az egyik kedvencem: pirított, fűszeres mandula. Húúúú...ez annyira finom! 
A mandula sajnos elég drága, ezért dióval csináltam pont a múlt héten, hogy teflonban karamellizáltam cukrot, szórtam bele őrölt fahéjat, majd diót. Amikor kihűlt szépen széttöredeztem és mehetett is az üvegtálba.

Egy biztos: ezek nem azok az ajándékok, amelyeknek évei, hónapjai vannak. 
Ezeknek heteik, esetleg napjaik vannak. 

Ami megmarad: a szép üveg és az emlék: a szánkban érzett mennyei íz! 

Na az viszont örök! 

:)



6 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

nagyon köszönöm! éppen ilyesmin törtem a fejem. jó kis gyűjtemény!

Leki-Rita írta...

Nagyon jó tippeket adtál! Köszi

Timi írta...

Mennyi finomság egy helyen!!! :o)
Köszi!

Monika írta...

Szuper!!!!!Az ötletek is, csodás fotókkal körítve!
Eszembe juttattál egy ajándékot: mézbe tenni diót,mandulát....S.kedvence..)

Zsuzsa írta...

A vanília eszencia más alkoholban is működik? Szeretném kipróbálni!

Fróni írta...

Jó,hogy tudtam tippeket adni-szuper!

Zsuzsa: valószínüleg működik, de a vodka az egyetlen a tiszta szesz mellett (amit csak 1dl-t adnak már csak csillagászati áron a gyógyszertárakban), aminek igazából nincs karakteres íze. Így nem veszi el a vanília aromáját! Pálinkába tettem levendulát és bár igen erős a levendula aromája, egy kicsit kiérezni a pálinka eredeti ízét is. Szóval így nem 100%-os Nekem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...