2011. július 21., csütörtök

Cukkini krém a'la Fróni


Egyik reggel a buszon munkába menet (hiszen itt jut az ember lánya a legjobb receptekhez és a legújabb infókhoz!)  beszélgettem a volt szomszédasszonnyal, aki szintén cukkini rajongó. Tőle kaptam ezt a receptet, bár a fűszerezésben máris változtattam...


Egyszerű elkészíteni, és hamar meg is van (ez tuti, mert ma délutános voltam és mielőtt elindultam még hamar ezt összedobtam).

A cukkinit (kb. 40 cm hosszú volt) meghámoztam (kicsiknél szükségtelen, mehet héjjastul), lereszeltem a nokdeli szaggatón és lesóztam. Közben keményre főztem 2 tojást. Egy pici vajon megsütöttem teflonserpenyőben a jól kinyomkodott cukkinit mégpdig egészen barnára. Na jó, nem annyira guszta, de még nincs kész! :)

Amikor megsült hozzáreszeltem a két kemény tojást, két duci gerezd fokhagymát, borssal és marsala-val fűszereztem. Ettől picit csípős lett, de ez abszolút ízlés dolga. A cukkini önmagában ugye annyira íztelen, hogy szinte minden passzol hozzá.

Amíg még forró volt tettem hozzá egy kis Rama-t (tudom, hogy tök egészségtelen, de ettől jobban összeáll ha kihül). Ex szomszédasszony összeturmixolta, Én hagytam egyben - így rusztikusabb.

Be a tálkába, irány a hűvösbe.

Jól behűtve piritósra kenve, paradicsommal ettük. Áronkámnak is ízlett!Ő szereti a csípőset.


Próbáljátok ki és küldjétek el az ötleteket, varációkat! Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Agnes. írta...

En most nehezet foztem viszonylag, ezert ki fogom ezt probalni:)
Nagyon jol nez ki, ugyes vagy!

Éva írta...

Szia! Köszönöm ezt a receptet!

Fróni írta...

Elfogyott pillanatok alatt-remélem Nálatok is sikert arat! :)

Pgabor69 írta...

Én is készítettem nagyon hasonlót, annyi különbséggel, hogy én felszeleteltem a cukkinit, és olívaolajjal megkentem a tepsit, s a cukkinikarikákat is, s sütőben 30 percig sütöttem. Ezután jött hozzá a fokhagyma,s a fűszerek ízlés szerint (én sima petrezselyemmel kevertem) - majd botmixer, s hűtő. Nagyon jó állaga lett, szépen kenhető, s tényleg minimális zsiradék van benn - nálunk is hamar elfogyott... Köszi, hogy megint eszembe juttattad!
Puszi Áronnak!

Fróni írta...

A petrezselyem Nekem is eszembe jutott-legközelebb azzal csinálom! Köszi a tippet Viki! :) Puszi átadva! :))

Névtelen írta...

hermes birkin
kobe shoes
steph curry shoes
palm angels t shirt
jordan travis scott
supreme hoodie
fear of god outlet
hermes bag outlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...